MOTIVI NASTANKA I PRINCIPI RADA

Osnovni motivi nastanka grupe su, s jedne strane potreba za plasmanom ekološki uzgojenih proizvoda za koje otkupni centri nisu zainteresirani obzirom na višu cijenu uvjetovanu uzgojem koji je ograničen ekološkim standardima i odvija se na malim površinama, a s druge strane nedovoljna dostupnost ekološki uzgojene hrane i potražnja za njom koja je nastala s razvojem svijesti o važnosti takvog uzgoja za okoliš i zdravlje.

Vodeći se tim interesima, nastao je SEG kao oblik zadovoljenja potreba tih dviju skupina.
Na taj se način proizvođači i potrošači okupljaju u ovoj inicijativi na obostranu korist.

Da bi inicijativa mogla opstati potrebni su solidarnost, iskrenost, neposrednost u komunikaciji i transparentnost proizvodnje kao i svijest o tome da ovakav oblik kupovine pruža pravo na izbor i ekonomski je čin kojim se izravno podupire proizvodnja na malim, domaćim, ekološkim gospodarstvima.

Solidarnost
Solidarnost se očituje u razumijevanju specifičnosti ekološke proizvodnje te u međusobnom pomaganju na relacijama potrošač-proizvođač, potrošač-potrošač i proizvođač-proizvođač.

Solidarnost na relaciji potrošač-proizvođač
Redovnim narudžbama potrošači proizvođačima jamče plasman uzgoja.
Proizvođači prilikom uzgoja vode računa o potrebama potrošača iz grupe i svoje proizvode nude prvo njima po nižoj cijeni a tek viškove ostavljaju za slobodnu prodaju po višim cijenama.
Putem uplate donacija/članarina stvara se fond iz kojeg se izdvajaju sredstva za pomoć proizvođačima u vidu posudbi za ekološki nadzor, nabavu sjemena ili potrebne opreme.

Solidarnost na relaciji potrošač-potrošač
Potrošači si međusobno pomažu volontiranjem i dežurstvima prilikom podjele zelenih košarica i voća koje dolazi iz udaljenijih dijelova Hrvatske. Iz fonda se izdvajaju sredstva za pomoć socijalno osjetljivim članovima.

Solidarnost na relaciji proizvođač-proizvođač
Iskusni proizvođači putem mentorstva pomažu novim proizvođačima te time šire mrežu ekoloških proizvođača i stvaraju temelje za osnivanje novih grupa. Među proizvođačima se vodi računa o podudarnosti ponude. Proizvođači s istom ponudom se u grupu uključuju po iscrpljenju ponude prvoodabranog proizvođača ili ih se upućuju drugim grupama. Cijene se formiraju međusobnim dogovorima.

Otvorenost i neposrednost u komunikaciji
Otvorenost i neposrednost u komunikaciji podrazumijeva informiranje potrošača od strane proizvođača o njihovom uzgoju i problemima te o načinu formiranja cijene.
Potrošači se osjećaju slobodni postaviti pitanja i izložiti primjedbe na koje dobivaju neposredne i iskrene odgovore od proizvođača.

Certificiranost i transparentnost proizvodnje
Certificirana ekološka proizvodnja podrazumijeva uzgoj po ekološkim standardima, provjeren od državnog nadzornog tijela za što se proizvođaču po obavljenom nadzoru izdaje potvrdnica.
Transparentnost proizvodnje se očituje kroz mogućnost obilaska imanja i upoznavanje s načinom uzgoja. Iznimno je važan neposredan kontakt s proizvođačem i na imanju i na mjestu prodaje jer je plasman isključivo vlastitih proizvoda uvjet opstanka grupe.

Kupovina kao ekonomski čin i pravo na izbor
Podrškom ovakvom vidu izravnog tržišnog odnosa zaobilaze se posrednici i mogućnost manipulacije, skraćuje se trgovinski lanac i smanjuju troškovi koji u konačnici rezultiraju povoljnijom cijenom. Na taj se način proizvođače ne primorava na nerealno spuštanje cijena zbog trgovačkih marži, a potrošačima se pruža mogućnost izbora kupovine kojom izravno podupiru proizvođače i njihovu ekološku proizvodnju. Potpomaže se proizvodnja i dostojan život proizvođača, a ne trgovačkih lanaca čiji je udio u konačnoj cijeni proizvoda na policama trgovina veći od cijene samog proizvoda.
Kao odličan distribucijski model pokazale su se specijalizirane Solidarne ekološke tržnice na kojima izlažu certificirani ekološki proizvođači i koje su namijenjene, ne samo članovima grupe, već svim kupcima.

I na kraju, ali ne manje važno je zadovoljenje potrebe članova za zajedništvom, međusobnim pomaganjem i druženjem putem radionica, aktivnosti i događanja unutar grupe i na ekološkoj tržnici.

Ovaj unos je objavljen u kako je nastao SEG. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s